RSS

wzor na przekatna prostokata

Diferente Mundio


Temat: Matematyka
Podstawą ostrosłupa jest prostokąt o bokach 10cm i 4cm. Każda z krawędzi bocznych ma 13cm. Oblicz wysokość tego ostrosłupa.

Mam problem z obliczeniem przekątnej prostokątu, ponieważ nie poznawaliśmy takiego wzoru. Potrzebuje tego aby obliczyć wysokość z twierdzenia pitagorasa. Muszę mieć połowe przekątnej. Czy ktoś wie jak można zrobić to zadanie?
Byłabym wdzięczna.
Źródło: e-mlodzi.com/viewtopic.php?t=14507



Temat: Maturzyscie jestescie tu ?
zad zamknietych bylo 25 czyli z samych abcd mozna bylo miec 50%
a zdarzaly sie zadania ze np w nawiasie miales jakies liczby z kosmosu razy miliony itd i calosc byla do potegi 0 , takze ubaw po pachy
albo zadanie zeby podac przekatne w siedmiokacie foremnym, jak ktos nie znal wzoru to rysowal poprostu siedmiokat byle jaki i laczac wierzcholki wychodzil wynik

a z otwartych, to najbardziej pukntowane za 5pkt bylo na poziomie podstawowki, jeden prostokat ma bok a b jego pole to 240 drugi prostokat mial boki (a+5) i (b+2) jego pole to 350 i trzeba bylo wyliczyc a i b także kpina
A jeszcze co mi sie przypomina to zadanie z prawdopodobienstwa strasznie proste i wlasciwie mozna je bylo zmiescic w dwóch no góra trzech linijkach (moc omegi, moc zdarzenia A i prawdopodobienstwo zdarzenia A), za całe 4 punkty.

Jak nie odwaza sie zrobic trudniejszych zadan na rok 2011 to nie masz sie co bac
Źródło: forum.siodemka.org.pl/viewtopic.php?t=5079


Temat: Pole i wysokość rombu
To może tak, zakładam, że wiesz, że przekątne rombu przecinają się pod kątem prostym i dzielą na połowy. Jeśli tak to jeśli dłuższa przekątna ma długość 4 (np. cm) to jej połowa ma długość 2 (np. cm). To jest zrozumiałe mam nadzieję. Jeśli teraz popatrzysz na rysunek co został wklejony wcześniej (jakkolwiek brzydki on by nie był:P) to widzisz, że kąt między tą połówką dłuższej przekątnej wynosi . Mamy obliczyć pole, przekątne, przez to, że się przecinają pod kątem prostym i dzielą na połowy dzielą romb na cztery jednakowe trójkąty prostokątne. Jeśli policzymy pole jednego trójkąta to pomnożymy to przez 4 i będziemy mieli pole rombu. Pole trójkąta to oczywiście , gdzie to długość podstawy a to wysokość. Widać z rysunku, że p to połowa dłuższej przekątnej, czyli . Potrzeba zatem , co jest niczym innym jak połową krótszej przekątnej. Obliczymy to z funkcji trygonometrycznych. Widzisz, że są to przyprostokątne, zatem korzystamy z funkcji tangens, czyli:

z tego natomiast:

Postawiamy to do wzoru na pole trójkąta:

i mnożymy razy 4 i mamy pole rombu:

Ot cała filozofia, jak nie rozumiesz dalej to siedzieć, siedzieć, siedzieć i myśleć aż zrozumiesz...
Źródło: fizyczny.net/viewtopic.php?t=6580


Temat: liczby zespolone - jak je obliczać
Idea liczb zespolonych polega na rozszerzeniu osi liczb rzeczywistych o oś liczb urojonych, co daje nam w efekcie płaszczyznę liczb zespolonych.
Narysowałem to na szybko i obrazek jest niżej. Współrzędne punktu reprezentującego naszą liczbę opisujemy w praktyce na dwa sposoby:
1. Za pomocą położenia rzutu prostopadłego na osie.
2. Za pomocą odległości od środka oraz kąta między prostą przechodzącą przez punkt (0, 0) a punktem przedstawiającym naszą liczbę.

Przeliczenie, na podstawie poniższego obrazka to już czysta matematyka z wykorzystaniem odwrotnych funkcji trygonometrycznych (a konkretnie tylko jednej: arctg) i wzoru na przekątną prostokąta.
Źródło: edw.com.pl/forum/viewtopic.php?t=5053


Temat: chesstempo.com
Sprobuje krotko:

1) jesli chodzi o pole trojkata to BARDZO prosto mozna to zapamietac (poprawnie i chyba na cale zycie), JESLI odpowiednio sobie to "przyczepisz" w glowie. Jak? Ja moim studentom proponuje zapamietac jakie jest pole PROSTOKATA (a*h), a potem pokazuje im ten sam prostokat podzielony NA POL (wzdluz jednej z przekatnych). Potem wyjasniam, ze "dzielisz prostokat na pol", wiec stad jest wzor na Pole Trojkata (a*h/2). Mysle, ze to jeden z naprawde bdb "haczykow" w glowie

2) z koncowkami WCALE tak prosto nie jest. Wydaje ci sie, ze umiesz, a na zegarze masz 1min i jeszcze dosc duzo gry (koncowej). Wowczas "glupiejesz" i cala twoja wiedza... zwykle idzie w piach po jednym (lub kilku) tzw. "glupich" ruchach. NORMALNIE gdybys mial 10min to zremisowalbys dowolna (ta ktora bdb umiesz) prosta koncowke nawet na slepo... a majac krytycznie malo czasu... przegrywasz nie przez czas tylko przez bledny ruch! Dlatego moje kryterium czy ktos znakomicie umie koncowke to takie, zeby rozegral ja na tzw. wiszacej choragiewce (mam na mysli nie wiecej niz 1min i max 2-3s/ruch).

3) Ja koncowki robie glownie z ksiazek (oczywiscie mozna tez z programu PCT i tego typu) a ostatnio zbiorek zadan, ktory mnie niezle WYKONCZYL (tzn. sprawdzil doszczetnie moja wiedze w koncowkach) to 4 czesc Pawla Dobrineckiego. Gwarantuje, ze jesli zrobisz ten zbiorek zadan w 95% to bedzie oznaczac, ze twoja wiedza w koncowkach jest co najmniej na poziomie 2000 (1 kategorii). Dasz rade? Ja ledwie dalem rade na poziom sredniej 3 kategorii
Źródło: szachowe.pl/viewtopic.php?t=1281


Temat: Browary w shouboxie
Ja tam dalej jestem za wprowadzeniem różnych rodzajów alkoholi. Przeprowadzimy szeroko zakrojone badania, na podstawie których ustali się wiarygodny przelicznik browców na wódę i tejże na bimber. Dodatkowo wprowadzi się obowiązek podawania masy ciała przy rejestracji. Dzięki temu w danych każdego użytkownika będziemy mogli wyświetlać ilość alkoholu w krwioobiegu oraz ile razy w ciągu ostatniego miesiąca przekroczył dawkę śmiertelną (zarówno tę zwykłą, jak i tę przeznaczoną dla narodów słowiańskich).
Dodatkowo, by uniknąć oszustw przy podawaniu masy, losowi użytkownicy będą otrzymywać pewną liczbę Punktów Donosicielskich, które będą mogli przeznaczyć na informowanie, że pewni współforumowicze podali fałszywą wagę (wszyscy (?) studiujemy w jednym miejscu, więc łatwo to zweryfikować).
Na podstawie tego wszystkiego wprowadzimy wskaźnik postawy obywatelskiej, obliczany ze wzoru:

gdzie A to ilość alkoholu w krwioobiegu (w promilach), O - ilość punktów obywatelskich, B - stała Bojlera, a M - przekątna prostokąta opisanego na sylwetce średnio wypasionego mintaja, obliczona z twierdzenia Knyszagyrosa.

A tak poważnie: fajny pomysł, a to na górze to dlatego, że mi się nudzi
Źródło: yebood.com/ii/viewtopic.php?t=938


Temat: pascalowanie
ehh. Skad jestes? Bo nie zrozumialem niczego z drugiej czesci.
Co do pola kuli prostkata i trapezu to chyba nie ma nic prostszego. Pobierasz wymiary ( to jest dlugosci bokow dla prostokata, promien dla kuli lub dlugosci przekatnych dla trapezu) i stosujesz wzor (a*b , 4*3.14*r*r lub (nie pamietam dokladnie) chyba 1/2*e*f) Oczywiscie wszystko real.

Co do tego programu ktorego kod podales. Nie wiem co masz zrobic bo nic nie zrozumialem z tego co napisales. Ale moze wskazac bledy:

program losowanie;
uses crt;
var
i:intiger;
begin
randomize;
for i :=1 to 6 do
writeln('wypadlo',random(48)+1);
end.

randomize sluzy do wylosowania liczb. Bez tego otrzymywalbys caly czas te same wyniki.

Jesli chodzilo ci o to zeby wylosowane liczby nie mogly sie powtarzac to proponuje stworzyc szescioelementowa tablice i wypelniac ja wylosowanymi liczbami. Potem sprawdzac czy wylosowanej liczby nie ma juz w tablicy. Jezeli jest losowac jeszcze raz. Jesli sobie nie poradzisz chetnie pomozemy.
Źródło: forum.softmania.pl/showthread.php?t=6075


Temat: POWIERZCHNIA DZIAŁKI - kto pomoże mi wyliczyć

Gratulacje! Wg mojej wiedzy to przy założeniu ze działka jest czworokątem to przy tych danych nie da się policzyć pola .Trzeba dodatkowo zmierzyć przekątne działki i zastosować wzór HARONA na pole trójkąta. Na mapce moja działka ma od frontu dwa kąty proste. I byłby to kwadrat gdyby nie to, że lewa strona ma dłuższy bok o ok 3m. Więc powistaje idealnie prostokąt 33x32 plus trójkąt ok.33x33x3.
Zgłosiłem temat znajomemu geodecie i jutro będe miał konkretne wymiary działki jakie są w dokumentacjach.
Źródło: forum.muratordom.pl/showthread.php?t=86512


Temat: Obliczanie odległo??ci pomiędzy dwoma miastami
Tam są dwa wzory... jeden na wyliczenie przekątnej prostokąta.... a drugi na przekątną kwadratu... A wszystkie wzory znajdziesz na http://pl.wikipedia.org/wiki/Przek%C4%85tna

Pozdrawiam, KrejzI
Źródło: wow.mmocenter.pl/showthread.php?t=2045


Temat: Obliczanie odległo??ci pomiędzy dwoma miastami
Obliczanie odległożci pomiędzy dwoma miastami
  Tam są dwa wzory... jeden na wyliczenie przekątnej prostokąta.... a drugi na przekątną kwadratu... A wszystkie wzory znajdziesz na http://pl.wikipedia.org/wiki/Przek%C4%85tna

Pozdrawiam, KrejzI
Źródło: mmocenter.pl/showthread.php?t=2045


Temat: Tylna maska do obiektywów manualnych---plus osłona
Cytat:
Jeśli zrobisz taką średnicę koła jaką ma tylna soczewka, to skuteczność maski się zmniejszy, ale nie zakłóci bokehu :)--próbuj mniejszą średnicę--życzę udanych eksperymentów--pozdrawiam Hmmm. Na mój rozum, jak będzie większa lub równa średnicy tylnego szkła, to nie będzie spełniać swojej roli... Musi być mniejsza... Może wielkośc przekątnej lub dłuższego boku prostokąta ze wzoru maski .psd?
Źródło: forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=4494


Temat: Rozwiązujemy wspólnie zadania!
Cytuj:
clone111 napisał (Wyślij 4156429) 1.Miara kąta wewnetrznego wielokąta foremnego jest równa 150(stopni) ile przekatnych ma ten wielokat

2. piramida ma kształt ostrosłupa. jej wysokosc to 65m a jej podstawa jest prostokat ktorego boki maja dlugosc 220m i 225m. oblicz objetosc piramidy.

3. okragły basen ma 706.5m^ powierzchni. w jakiej skali narysowano plan basenu ktory nie zmiescil sie na kartce o wymiarach 21cmx16cm
1.
Wzór na miarę kąta wewnętrznego (pomiędzy sąsiednimi bokami) wielokąta foremnego:

n - liczba boków wielokąta foremnego;

150°=180°-360°/n
30°=360°/n
n=12
Wzór na ilość przekątnych to x=n(n-3)/2.
x=12(12-3)/2=6*9=54

2.
V=Pp*H/3
Pp=a*b
V=abH/3=220*225*65/3=1 072 500 [m^3]

3.
P=πr²
706.5=3,14r²
r²=225
r=±√225 oraz r>0
r=15
d=2r=30m=3000cm

k=16:3000=1:187,5
Odp.: W skali 1:m, dla m=(0;187,5)
Źródło: tibia.org.pl/forum/showthread.php?t=344283


Temat: Matematyka
Nie ma typowego wzoru na przekątną prostokąta :D Jak masz 2 krawędzie boczne to liczysz z Pitagorsa
Źródło: e-mlodzi.com/viewtopic.php?t=14507


Temat: Matematyka
Ło matko, hahahaha

Najpierw podajesz wzór na przekątną kwadratu, a później piszesz że podstawą jest trójkąt.

Najlepsze jest to, że podstawą jest prostokąt hahaha
Źródło: e-mlodzi.com/viewtopic.php?t=14507


Temat: [Lekcja nr 1] Wstęp do programowania w C++
Piotrek, wyśmienity opis! Już pare progosów napisałem ale mam problem na Dev 4.9.9.2 bo przepisuje jeden z programow do obliczania pola to podkreśla mi linie a nie wiem co jest w niej złego. zkopiowałem nawet twój wpis ale on ciągle podkreśla mi to a ja nie wiem co moze być źle i wywala mi error :


`b' does not name a type

podreśla mi ta linijke

    printf("Podaj dlugosc boku b ");
a całość wygląda tak:

 
#include <stdio.h>
#include <conio.h>
int main (void)
{
    printf("rectangle by Andrew copied by Leon :-) ");
    printf("podaj dlugosc a ");
    printf("a=");
    float a;
    scanf("%f",&a);
    float b
    printf("Podaj dlugosc  b ");
    prontf("b=");
    scan("%f",&b);
    float wynik = a*b;
    printf("Pole prostokata o wymiarach %f x %f = %f",a,b,wynik);
    getch();
    return 0;
}

Ale jeszcze chwile i przejde do 2 lekcji
Edit
a już mam bo nie mam ;
a dlaczego w programie co wyświetla mi ilośc paliwa zamiast 20,5 wywala mi
4011904 a kod wygląda tak:

#include <stdio.h>
#include <conio.h>

int main (void)
{
    float iloscPaliwa=20.5;
    printf("mam %i paliwa");
    getch();
    return 0;
}

dziękuje i pozdrawiam

Edit2:
i jeszcze jedno pytanie jak zapisać wzor a pierwiaskow z 2 (na wysokośc w kwadracie)???
Edit3:
co w tym jest nie tak że wywala mi bład


#include <stdio.h>
#include <conio.h>
int main (void)
{
    printf("Obliczator 1.00 dancyh w kwadracie i prostokącie. By Leon in C Dzieki temu programowi obliczysz ile wynoszą wymiary w tych figurach ");
    printf("podaj dlugosc boku a(w przypadku niewiadomej wpisz 0) ");
    printf("a=");
    float a;
    scanf("%f",&a);
    printf("Podaj dlugosc boku b(w przypadku niewiadomej wpisz 0) ");
    printf("b=");
    float b;
    scanf("%f",&b);
    printf("Podaj dlugosc przekatnej d (tylko wtedy gdy nie mamy a lub b");
    printf("d=");
    float d;
    scanf("%f",&d);
    float wynikPole=a*b;
    float wynikObw=2*a+2*b;
    float wynikPrze=a*a+b*b=d*d;
    printf("wyniki: Pole Figury %f Obwod Figury %f Dlugocs przekatnej: pierwiastek z %f",wynikPole,wynikObw,wynikPrze);
    getch();
    return 0;
}

a bład mam taki dla 21 linijki


expected `,' or `;' before "printf"
 non-lvalue in assignment



EDit 4: (final!)
oki już sobie poradziłem,
Dzieki za omoc Seba ale juz wszcześniej postrawdzałem i poprawiałem błędy.
Tylko tych wzrorów chce na wysokości w trojkcie i kwadracie.
Źródło: forum.pasjagsm.pl/viewtopic.php?t=3676